PR & Communicatie: inzet van sociale media

By in Producten on 5 oktober 2015

Bewonersinitiatieven kunnen floreren als er voldoende sprake is van sympathie vanuit de buurt en gemeente. Belangrijk daarbij is het consequent communiceren van de ontwikkeling en vooral de successen te benoemen. Hiervoor is inzet van sociale media onontbeerlijk waarmee het bereik van het initiatief enorm wordt vergroot.

Sinds de opkomst van deze nieuwe media heb ik mij verdiept in het gebruik er van en hoe ontwikkelingen en resultaten op een geloofwaardige manier via Facebook en Twitter of eigen website verkocht kunnen worden.

Werkzaamheden:

  • Opzetten mediakanalen: FB; Twitter; LinkedIn; website;
  • Bouwen van website;
  • Aanleveren content;
  • Opleiden van gebruikers.

Ervaring: gedurende 9 jaar bij Buurtparticipatie, ontwikkeling van gehele website en inhoud en sociale media (na overname door Combiwel is de site nu weer in handen van de bewoners, hij wordt het komende jaar opnieuw ingericht).

In 2 jaar Combiwel intern plan geschreven voor een ‘lerende organisatie’ waarin sociale media belangrijke rol speelden. Maker van opzet voor ABC-website, bedenker van het concept buurtondernemingen onder de noemer WinkelvandeBuurt.

Vanaf 2015 als zelfstandige, mede ontwikkelaar website en sociale media Platform Wijkweten, media campagnes rond de Oceaan en Gastvrijoost.amsterdam.

En mijn eigen site, zelf gebouwd, zelf ontwikkeld om zo grip te krijgen op wat er bij komt kijken om mensen bij (nieuwe) media te laten gebruiken als empowerment instrument.

Geïnteresseerd? Neem contact op via mail@ruudfiere.nl of kijk op contactpagina.

Comments are closed.